Przejdź do głównej zawartości

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To
Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam! 


 
Na biszkopt:
  • 4 jajka
  • 6 łyżek cukru kryształu
  • 3 łyżki mąki pszennej 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Całe jaja ubić z cukrem do osiągnięcia bardzo gęstej konsystencji (może to potrwać kilka minut). Dodać mąki wymieszane i przesiane z proszkiem do pieczenia.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciasto. Upiec ok. 40 min w temp. 170 stopni C na termoobiegu do tzw. suchego patyczka. Wystudzić.

Ponadto:

  • 3 budynie śmietankowe
  • 200 g masła 
  • 1 l mleka 
  • 4 łyżki cukru

  • 1 puszka masy kajmakowej (Gostyń)
  • 1 duża paczka herbatników 

 Zagotować połowę mleka, w pozostałej połowie wymieszać budynie i cukier, wlać do gotującego się mleka i zagotować. Dodać masło, wymieszać i przelać na wystudzony biszkopt. Wygładzić powierzchnię i ułożyć na niej warstwę herbatników. Wystudzić. 
Po wystudzeniu posmarować herbatniki masą kajmakową (zużyć 1/2 puszki)
Nałożyć kolejną warstwę herbatników i  pozostała masę kajmakową.
Ponadto:

  • 700 ml śmietany 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 śmietan fiksy 
  • 100g  czekolady gorzkiej
 Ubić śmietanę z cukrem dodać śmietan fiks. Wyłożyć na krakersy. Wyrównać powierzchnię i zetrzeć nań czekoladę.

Wstawić całość do lodówki na minimum 4 godziny, a najlepiej na cała noc. Podawać schłodzone. 

Smacznego :)

 

Komentarze

  1. Jakbym tam była to nie miałabyś kawałka do zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusia i to bardzo :)
    domoweeprzepisy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Mam pytanie, czy do ciasta dodać tylko herbatniki, bo w przepisie piszesze też o krakersach?
    bardzo bym prosiła o podawanie wymarów blaszki do ciast.
    będę wdzięczna za odp.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, w tym przepisie nie ma krakersów :) blaszka jest standardowa 25x 35 cm :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. ciasto zrobione i zjedzone b.dobre piszesz ( ubić śmietanę z fix i polożyć na krakersy) myślałam, że w przepisie trzeba użyć dwóch rodzajów ciasteczek! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. hm,......4 łyżki mąki na 4 jajka? jakoś mi rzadko....nie jestem fachowcem, ale czy aby na pewno?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niedowiarek zrobiłam po swojemu i wsypałam więcej mąki;) ale następnym razem zrobię wg przepisu:) pozdrawiam

      Usuń
  6. Właśnie zastanawiam się nad ciastem na Sylwestra. Przepis przypadł mi do gustu i chyba je zrobię

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.