Przejdź do głównej zawartości

Likier kawowy - najlepszy!


Kolejna propozycja likieru:)
Miała być wczoraj, ale nie dałam rady, bo całe popołudnie lukrowałam ciasteczka na specjalne zamówienie:) Zobaczycie je jutro:)
A tymczasem ostatnia propozycja likieru przed Świętami:) 
Z tym likierem wiąże się pewna historia, i  ku przestrodze chciałabym się nią z Wami podzielić...
 
likier kawowy

Każdy z nas ma swoje bardziej lub mniej ulubione dania wigilijne. Ja kocham barszcz czerwony z uszkami, jaki robi moja mama, a mój mąż kocha barszcz grzybowy z uszkami jaki robi jego mama:) Zawsze po Wigiliach (bo co roku jeździmy do  jednych i drugich rodziców) wracamy ze słoikami barszczu na śniadanie w Boże Narodzenie. To już taka tradycja :) Wstaje rano i podgrzewam barszcze każdy osobno:) Jednak pewnego roku to nie ja, a mój mąż wstał rano i chciał zrobić mi niespodziankę. 

Musze tu dodać również to, że ja i dzieci jemy barszcz z uszkami na śniadanie, a mąż z całkiem sporym pętkiem kiełbasy swojskiej, którą gotuje w swoim ulubionym barszczu. 
...

Przepis na ten likier otrzymałam od Śp. Marzenki która to robiła go na specjalne okazje, a mnie pozwoliła się w nim rozsmakować i przekazała mi przepis. Na tydzień przed tamtymi Świętami zrobiłam ten likier ale w ilości dwa razy większej niż ta jaką Wam podam. Niestety, zabrakło mi butelek do przelania płynu i wlałam resztę (1 L.) do słoika. Zakręciłam i wstawiłam do lodówki...
Kiedy przyjechaliśmy po Wigilii od teściów i rodziców wstawiłam do lodówki  dwa słoiki barszczu czerwonego i grzybowego, i tu zaczyna się historia, jakiej nigdy nie zapomnimy, a święta Bożego Narodzenia poniekąd już zawsze będą nam się kojarzyć z Likierem kawowym:)

Rano w Boże Narodzenie mąż wstał i przygotował śniadanie. Podał do stołu, a my czekaliśmy aż zasiądzie z nami... Kiedy zaczęliśmy jeść mąż stwierdził, że chyba stracił smak i poprosił, abym spróbowała, bo chyba coś nie tak jest z jego barszczem...
Pomyślałam, że to jakiś żart, bo przecież wczoraj jadł i był jak najbardziej ok, więc co mogło mu się stać po jednej nocy spędzonej w lodówce?
Wtedy zapaliła mi się żarówka w głowie i pomyślałam, że mój mąż zrobił sobie barszczyk likierkowy, w dodatku z całkiem sporym pętkiem kiełbasy swojskiej. No i się nie pomyliłam, bo kiedy spróbowałam tego dania śmiałam się do rozpuku:) Ha ha, mąż wstał zaspany, i z dwóch słoików (ten sam kolor płynu) nie spróbował, ani nie powąchał co nalewa do garnka:) Ugotował cały litr likieru z kiełbasą! Fuj!:)
Oczywiście trzeba było go wylać, a kiełbasy nawet psu nie daliśmy, bo była cała przesiąknięta spirytusem:)Ot taka wesoła historia niczym z filmu, ale uwierzcie mi, że to nie był film:)

Tak więc jeśli zrobicie sobie więcej likierku zabezpieczcie przed mężami :)
A teraz zapraszam po przepis :) 

Składniki na ok. 1 litr i 300 ml:
  • 1 L mleka skondensowanego z kartonu
  • 5 łyżek kawy rozpuszczalnej Nescafe
  • 1 szklanka spirytusu
  • 1 szklanka cukru

Podane składniki poza spirytusem zblendować. Dodać spirytus, wymieszać  i przelać do butelek. Po tygodniu jest gotowy do spożycia:)

Zapraszam również na na likierki

KOKOSOWY

KUKUŁKOWY

MIĘTOWY



Smacznego:) 


Komentarze

  1. Przepięknie ujęty! Och, musi smakować wspaniale. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolus ten musze odrzucic , gdyz koloryuu brazowego nie ma w teczy ;) ale zapisuje do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj no to mieliście przygodę:). Uwielbiam takie likiery:). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiego mleka używasz dokładnie? Niesłodzonego ? Z jakiej firmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gostyń, niesłodzone

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) W tym tygodniu będę próbowała zrobić mój pierwszy likier :) Mam nadzieję, że mi się uda :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Ten likier trzeba trzymać w lodówce czy można go przechowywać w temperaturze pokojowej ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam :) Mam pytanie odnośnie kawy. Trzeba tą kawę najpierw rozpuścić w wodzie czy prosto wsypać do mleka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie dokładnie pisze co trzeba zrobić.

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia