Szukaj na blogu

sobota, 28 stycznia 2012

Rurki z kremem

Rurki z kremem



To wspaniałe ciastko wymaga sporo pracy, ale warto się jej poświęcić wiedząc, ile jego smak daje rozkoszy dla podniebienia...



Do przygotowania tych pyszności będziemy potrzebować:

  • 1kg mąki
  • 2 kostki margaryny 
  • 1 duży kubek śmietany (400g.)
  • 4 żółtka w przepisie z którego zawsze je piekłam było 8, ja zrobiłam je z 4 i są jak najbardziej ok:)


Poniższe obrazki zapewne pomogą Paniom, które będą robiły rurki pierwszy raz :)

Zaczynamy, od wysypania mąki na stolnicę. Robimy w niej zagłębienie (wulkan jak to mówiły zawsze moje dzieci) następnie wlewamy żółtka, śmietanę i pokrojoną na kostkę margarynę. Wszystkie składniki dokładnie zagniatamy. Tak powstałe ciasto wkładamy na ok. 1 godzinę do lodówki (można na całą noc) choć to nie robi większej różnicy. 
Białka nie będą nam potrzebne więc wlewamy je do pojemnika i wstawiamy do zamrażarki 
(wykorzystamy przy innej okazji)


mąka z żółtkami ...



... i śmietaną



.... .... i margaryną





Tak schłodzone ciasto wykładamy na stolnicę i partiami wałkujemy, tak jak ciasto na pierogi (tego ciasta nie trzeba podsypywać mąką). Pięknie odkleja się od stolnicy i wałka, jest bardzo plastyczne.
Rozwałkowane ciasto kroimy (najlepiej nożem do pizzy) na wąskie paski ok. 2.5 cm szerokości i ok 15cm długości.

Blaszki wykładamy papierem do pieczenia.
Każdy pasek nawijamy na foremkę do rurek, z jednej strony maczamy w cukrze (kryształ) i układamy na blaszce dość blisko siebie (jak na zdjęciu).
Rurki pieczemy 15 do 20 min. w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C. z termoobiegiem, albo bez. I tak i tak piekłam i wychodzą super.

Moja rada:
Są metody, aby moczyć rurki  roztrzepanym białku, następnie w cukrze. Ja już od dawna zaniechałam tej metody, ze względu na ładniejszy wygląd rurek obtaczanych w samym cukrze.

sposób nawijania ciasta





na jednej blaszce mieści się ok 18 rurek





rurki po upieczeniu



 Masa do rurek:

  • 1l. mleka
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 10 łyżek cukru kryształu
  • 3 kostki masła

0.5l mleka wstawiamy na płytę i gotujemy, resztę składników oprócz masła  rozprowadzamy w pozostałej części mleka i wlewamy do gotującego się mleka. Budyń będzie bardzo gęsty więc się tym nie przejmować i na bardzo słabej mocy zagotować ciągle mieszając.

Budyń wystudzić

Utrzeć masło na pulchną masę, następnie dodawać po łyżce budyniu i utrzeć wszystko na puszystą masę. Masę przełożyć do szprycki (rękaw cukierniczy)i nadziewać rurki:) Można do środka włożyć również drylowane wiśnie, wspaniale się tu komponują:)



te nadziane ... te podane..  te zjedzone:) .... 


Z podanych składników wyjdzie ok 100 rurek, przy cienkim wałkowaniu ciasta więcej. A im cieńsze tym lepsze:)


Smacznego:)

14 komentarzy:

  1. Rurki wyśmienite!!! Bardzo serdecznie polecam - znajomym i rodzinie oko zbieleje bo nie uwierzą że można to zrobic samemu!!!
    Czekam na więcej takich wspaniałych przepisów!

    Gorąco polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten smak przywołuje mi dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimie bardzo Ci dziękuję:) I oczywiście polecam do zrobienie samemu:) :) :)
    magnolio... mnie też , mnie też dlatego robię je na specjalne okazje:)
    dziękuję, dziękuję, dziękuję:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. ehhh rureczki są , a raczej były mniamuśne , no i rzeczywiści wykonanie jest proste :) dzięx Peonia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) cieszę się, że smakowały i polecam inne moje wypieki:) służę radą:)

      Usuń
  5. Jak długo rurki mają siedzieć w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojejku zapomniałam napisać:( ups. przepraszam:) już podaję oczywiście. Rurki pieczemy 15 do 20 min. w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C. z termoobiegiem, albo bez. I tak i tak piekłam i wychodzą super!:) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Od zawsze lubiłam rurki z kremem. :) Chyba będę musiała upiec, bo narobiłam se smaka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale oczywiście że upiecz!:) Serdecznie polecam:)

      Usuń
  7. Hi, how many grams butter and many grams margarine?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello :) I am pleased to host you on my blog :)
      If you ask for margarine to the dough to a cube with us is 250 grams and 200 grams of butter. I hope that helped :) :) Regards often invite :)

      Usuń
  8. Cześć :) właśnie zamierzam robić rurki i szukałam jakiegoś przepisu na krem, ale zobaczyłam też przepis na ciasto- i powiem tak, możesz dodać nawet tylko dwa żółtka- też wyjdą wyśmienite- przepis: (2 żółtka, 2 kostki masła/margaryny, szkl. gęstej śmietany, kg mąki)- krąży u mnie w rodzinie od wielu, wielu lat :) tylko zawsze z tego przepisu robiłam ciasteczka, zwykłe, okrągłe, maczane w białku i cukrze. A teraz na wielu blogach dostrzegłam, że z podobnego przepisu robi się rurki- świat jest mały ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Blogger
"Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia". Art. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. nr 24 poz. 83).